K některým aspektům moderního náboženství

25. července 2009 v 11:44 | Storyteller |  Užití myslidel
(Matka / Maminka / Máti / Mateřídouška / Prostě moje zploditelka - vyberte si, co se vám hodí): Marti, přines mi prosimtě, ze sklepa pivo.
Já: (nesu pivo)
M: Seš moc hodnej, pámbíček ti to oplať na dětech.
Já: Mami, nepámbíčkůj prosímtě, víš, že tady tohle fakt vyloženě nesnáším.
M: Seš neznaboh!
Já: Já v Boha věřím, ale tohle pámbíčkaření mě fakt vadí, stejně jako dělat si z náboženství berličku.
M: (vyzývavě): Cože, ty věříš v Boha?
Já: Jo.
M: Otče, náš syn věří v Boha.
Otec a Bůh mlčí.


Já vám něco řeknu - já v Boha věřím a nestydím se za to. Naštěstí je to jenom z mé (blbé) hlavy a našel jsem si k tomu cestu sám (do kostela samozřejmě nechodím). Naši (ateisté) nad mým vyznáním samozřejmě kroutí hlavou. Možná si říkáte, že jsem divnej, ale svým způsobem máte pravdu. Narozdíl od zbytku světa je v ČR velmi mnoho ateistů, protože toto území bývalo velkou křižovatkou obchodu, výprav, atd… Takže proto tak velmi málo křesťanství, mnoho různých jiných náboženství a sekt a velmi mnoho nevěřících. Na Jižní Moravě (kde žiju) je však nejvíc křesťanů. (nevylučuju, že zítra / pozítří / jindy mě ta slavná víra přejde, nicméně taky nevěřím, že se všechno děje samovolně, což?). Pak jsem rozhovor reprodukoval kamarádům.

F: Martine, ty věříš v Boha?
Já: Jo.
M: A to myslíš jako tu zářící nadpřirozenou bytost, která o všem rozhoduje?
Já: Ne, myslím takovýho toho mocnýho šedovlasýho dědu.
F: Gandalfa?
Já: Nééé!
M: Dědu Mráze?
Já: Nééééé!
F: Sebe?
Já: Seš blbej? Prostě v Boha. Každej si to v sobě musí najít sám. Ale fakt to maj asi horší takový ty děcka z náboženskejch rodin, který jsou k tomu nucený odmala a pak, když se jich někdo zeptá, aby definovaly Boha, přemýšlí - a neví.

A co si o tom myslíte vy (pokud znáte pořad Fenomén na Streamu, asi vám tato otázka není nepovědomá :-D)? Pište do diskuze / zúčastněte se ankety:

 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Denim Denim | Web | 25. července 2009 v 12:33 | Reagovat

hm hm... "já jsem takový ateista, až se bojím, aby mě za to Pánbůh nepotrestal" - to bylo v nějakým Cimrmanovi, mám dojem... no, v Boha nevěřím, ale věřím v takový nějaký..něco. jsem fatalista.

2 Gregory Gregory | Web | 25. července 2009 v 13:57 | Reagovat

Jsem děťátko věřících rodičů, ale sama ateista... zrovna jsem si začala číst The God Delusion od Richarda Dawkinse, zkus to taky:)

3 Jeanette Jeanette | Web | 25. července 2009 v 15:23 | Reagovat

Já se už odmala nemůžu rozhodnout, jestli jo nebo ne... Ale přijde mi, že náboženství tu vždy byla proto, aby z věřících lidí mohla rvát církev majetek a hamounit...Na druhou stranu, na světě jsou miliony neodpovězených otázek a ta jak-to-vlastně-všechno-vzniklo mě pořád užírá.... Já nevím

4 Cherees Cherees | Web | 25. července 2009 v 17:01 | Reagovat

** Já jsem na tom tak asi nějak stejně.. Sice jsem odmala k tomu vedená, ale nenucená. Našla jsem si vlastní cestu.. (do kostela.. no už dlouho jsem tam popravdě nebyla.. Styď se! :D) Nábožko bylo pro mě takovou odpolední hoďkou srandy (to ani nebyla výuka, co jsme tam dělali za hovadiny :D)
** Ale nechtěla bych být v kůži "dětí", jejichž rodiče jsou věřící, ale ony samy prostě nevěří, nebo nechtějí (nebo jen to prostě neborou smrtelně vážně).. Nikdy bych svý dítě k tomuto nenutila..
** S tím, že Čechy jsou dost ateistický máš pravdu.. U nas na Jižní Moravě to je lepší.. Například v naší třídě je věřících dost (7 z 32 cca)

5 siweni siweni | Web | 25. července 2009 v 18:52 | Reagovat

Gandalfa :DDD
No, já teda věřím, ale nechodím do kostela. Něco to všechno bytí tady musí řídit, ne? :) A taky by mě docela zajímalo co je za vesmírem. Přece nemůže být nekonečně nekonečný, nebo snad ano? Hmm..týjo, a jak ta naše Země musí být v tom všem malinkatá, a Mléčná dráha, podivné černé díry...(no to už je nějak od tématu, což :))...

6 Antarra Antarra | Web | 25. července 2009 v 19:10 | Reagovat

Jsem ateista, díky Bohu :-D
Takhle..rozlišuju víru a náboženství. Sdílím podobný názor s Jeanette.
Podle mého je křesťanství největší podvod v dějinách lidstva, ale stejně jako ty si myslím, že se nic neděje jen tak. Čas od času mi přijde, jako kdyby tomu Něco (nechci psát Někdo) šéfovalo :-)

7 Jonik Jonik | Web | 25. července 2009 v 19:11 | Reagovat

Já v Boha věřím , chodím do kostela i když nepravidelně . A v naší rodinně bych ateista ani být nemohl , protože všichni jsme křesťané ... ;-)

8 Norman Bates Norman Bates | Web | 26. července 2009 v 1:26 | Reagovat

Já v boha nevěřím a přesto chodím do "something-like-kostel" furt, tedy ti nemůžu dát hlas do ankety. Co je to za spravedlnost? Ateistům se narodí věřící Storyteller a zvráceným fundeme(n)talistům bezvěrec Norman...pche. Přimluv se za mě u boha xP.

9 Terka Terka | Web | 26. července 2009 v 17:31 | Reagovat

jo. Víru v Boha jsem řešila nedávno. Viz článek Věřím, tedy jsem?, na který jsi mi tehdy napsal reakci.

10 Blackie Blackie | Web | 26. července 2009 v 19:26 | Reagovat

Věřím v Boha hrášku. Bůh hrášku nás sleduje a pomůže mi vyvraždit lidstvó.
Ehm. Jen tak mimochodem, já plánuju přihlásit tě do té blah fuck fuck lálá ankety, víš o tom?

11 Amici Amici | 26. července 2009 v 22:51 | Reagovat

Já sem dítě věřících rodičů a sama sem si k náboženství našla cestu taky. Vím na tisíce procent že Bůh je, a samotný náboženství směřují všechny stejným směrem, vychází z jednoho bodu. Třeba biblickej prvek velké potopy je popsán v Bibli, Koránu, uznávají ho Hinduisté a staří Mayové ho označují za "věk vody". To jen pro příklad..Vše má stejný základ a to jak se tyto pohledy odlišili a lidé si tato náboženství pozměnili neznamená že Bůh není. Bůh je, ale možná ta náboženství ho špatně uchopují. To je v co věřím já. Nehledě na to, že obdivuju odvahu lidí co říkají že nic nad námi není a každý se spoléhá sám na sebe..

12 Zaira. Zaira. | Web | 27. července 2009 v 11:28 | Reagovat

Dobřeee! Postupuješ. :D Jak já ten "ZAV" nenávidím... :D

13 Snixi Snixi | E-mail | 27. července 2009 v 18:57 | Reagovat

Spousta věřících tady, to bych nečekal x) ... jinak v boha opravdu nevěřím ... nejvíc mě asi dostal scénář seriálu South park, neboli - obří, masožravý, špagetový netvor (taky ho nikdo neviděl). Ale víru samozřejmě neodsuzuju, já například věřím v zákon zchválnosti a ve vlastní firemní mrak.  Jinak sry, že neodpovídám na maily, nějak mi blbne net, teda ono to bude prohlížečem - zajímavé, že prohlížeče mám dva - na jednom mi e-mail nejede vůbec a na tom druhým alespoň čas od času zhlídnu maily xD

14 Snixi Snixi | E-mail | 27. července 2009 v 19:09 | Reagovat

Ale když nad tím tak zauvažujete nedělá nakonec ta víra víc škody než užitku ? ... rozpolcuje národy, budí rozpory, války, ... kromě budhismu samozřejmě, jediná zprávná víra, aneb soužití s přírodou xD

15 Snixi Snixi | E-mail | 27. července 2009 v 19:10 | Reagovat

Za chyby v textu sry, nějak v poslední době neumím psát =(

16 Snixi Snixi | E-mail | 27. července 2009 v 19:11 | Reagovat

Nechť bůh vede mé kroky a písmo xD

17 storyteller storyteller | Web | 27. července 2009 v 21:04 | Reagovat

13-16: Majkle, já se z tebe po*eru! 8-)

18 Ronny Ronny | Web | 28. července 2009 v 11:10 | Reagovat

Jsem pokřtěná katolička, rodiče jsou věřící, nicméně já z příslušenství k téhle církvi nejsem nijak nadšená. Do kostela chodím málo a to ještě kvůli mamči, nemůžu se totiž nějak ztotožnit s církevními názory. Často mi ta kázání zavání fanatismem, mnoha zákazy ( zvlášť když bylo jedno na téma "Lidé by neměli poslouchat metal a věnovat se bojovým uměním", jsem se dost naštvala a mě to dodalo, proč skoncovat a církví). Faráři jsou také jen lidé, u hodně věcí si ani neověří fakta a pak kážou, jak kdyby o tom věděli první poslední, navíc nikde v Bibli není psáno, že zrovna ona katolická církev je ta nej. Nebo kterákoli jiná. Takže v zásadě v Boha věřím, ale takovým svým osobním způsobem, nemám ráda, když se mi někdo snaží vnucovat výklad Bible svým subjektivním názorem. Radši používám svůj vlastní mozek. Takže Bůh ano, ale církve ne :)

19 Týnuš Týnuš | Web | 28. července 2009 v 11:20 | Reagovat

Sama jsem atheistka, ale mám kamarádku, která nedávno "začala věřit". Mám o tom ale svoje pochybnosti, to její rádoby modlení je jen v situacích kdy něco potřebuje a přesto o sobě říká, že věří v Boha.
Jinak, co ze Zavu týká...hezky ty, jsem na tom teď nějak podobně ale stejně bych ten program nejradši uškrtila. (a věř mi, že až jednou přijdu na to jak, tak to udělám)

20 storyteller storyteller | Web | 28. července 2009 v 12:23 | Reagovat

Ronny: Na tom něco je.

21 Lijaw Lijaw | Web | 28. července 2009 v 23:03 | Reagovat

Líbil se mi hlavně text Ronny (o církvi), s tou výjimkou, že já jsem naprosto nevěřící. Dřív jsem tak vlastně nevěděla, ano, ne. Věřím možná tak v osud nebo zákon schválnosti :). Bůh a tak trochu slepá, neuraž se, nemyslím to nijak zle, víra, kterou si sama nemůžu ověřit, pro mě není..
Ten článek byl zajímavý, líbil se mi, i další, co jsem tu našla :) Dokážeš zaujmout, hodně těmi ,,rozhovory", kterými články prokládáš.

22 Plotice Plotice | Web | 31. července 2009 v 15:56 | Reagovat

Děti věřících rodičů to mají někdy těžké. Znám pár takových a přišli k tomu vyloženě jako slepí k houslím. Nikomu by se nic nemělo cpát a každý by se měl svým rozumem svobodně rozhodnout, co považuje za pravděpodobné. Hm, já osobně křesťanství moc ráda nemám. Je to trochu sekta jako každá jiná a nejhorší na něm je právě fakt, že věřící je jen pokorně oddán a nesmí(!) pochybovat. Což z lidí dělá často nemyslící ovečky. Já věřím v nějakou vyšší instanci. Určitě je něco nad námi, i kdybychom měli být něco jako hra, takoví The Sims. Ano, tak si to představuji. Zemřeš, zasměješ se a řekneš si: Jupí, to bylo fajn, tak ještě jednou! Skočíš, zapomeneš a žiješ dál. Co? Ne? A i kdyby ne, pokud Bůh, jak ho znají křesťané, skutečně bdí nad námi, pak mě spasí tak i tak(Chci být spasen, říká jetel na louce...) a určitě po mně nechce, abych se několikrát denně modlila a myslela jen na něj. O tom to přece nemůže být, ne?
Pěkný den, snad je můj štěk srozumitelný,
;)

23 V V | Web | 2. srpna 2009 v 19:48 | Reagovat

Ráda bych jen podotkla, že ne ve všech křesťanských rodinách to chodí tak, že se děti nutí k víře. Jsou i takové děti, které v Boha věřit chtějí (jako například já). A jeho definice? Tu si musí každý uvědomit sám. pro mě je to láska, naděje, víra. On se nedá nijak popsat, není to konkrétní osoba, je to zkrátka Bůh, Pán. Občas mě ale štve, že tak nějak nedávám pozor. Například loni jsem se připravovala k biřmování a otázku "Jak vypadá Bůh" jsme tak trošku probírali, škoda jen, že si už nepamatuju, co pan farář konkrétně řekl. Ale já si i tak rozhodně stojím za svým a také se nestydím za to, že jsem věřící.

24 maja maja | 3. srpna 2009 v 14:23 | Reagovat

Vůbec si nepamatuju, kdy jsem v Boha začala věřit, ale rozhodně jsem si na to přišla sama. Moje máma je vyloženě ateisticky založená a táta je spíš ten typ co tyhle věci "studuje". Teď už tu svoji víru beru tak nějak jako samozřejmost, ale do kostela nechodím (nemám je moc ráda). Docela mě štve, jak spoustu nevěřících na ty věřící nahlíží. Je pravda, že církev jako taková je dost zkorumpovaná a všecno se točí jen kolem peněz. Ale jinak jsou věřící fakt milý lidi (když vám teda přehnaně nevnucujou svoje názory). V česku je podle mě tolik nevěřících hlavně kvůli éře komunismu. V té době se to prostě nepřipouštělo a většina lidí středního věku je v tom prostě odchovaná. :-/

25 adhenrietta adhenrietta | E-mail | 14. září 2009 v 0:41 | Reagovat

Myslím, že na tom nejsi tak špatně s bohem, když si chceš dát na tričko, že nesouhlasíš s pokusy na zvířatech. Já v boha věřím, do kostela chodím jen o velikonocích a o vánocích. Pokouším se meditovat. Zkrátka dělám jógu.Ta má výhodu, že se člověk dozví jak vznikl svět, co jsem já, co je po smrti. Jóga je základem všech náboženství. A jestli někdo nevěří v boha, tak popírá sám sebe. V józe se to nazývá nevědomost. Ta je bohužel i u mladých lidí dost rozšířená. Měli byste s tím mládeži něco dělat. Napíšu o tom zítra něco do svého blogu.  

26 KatyRZ KatyRZ | Web | 9. listopadu 2010 v 22:41 | Reagovat

Já nevěřím a nikdo s tím už asi nic neudělá :). Sama jsem se snažila zjistit si informace, které by mi objasnily víru v boha u jiných lidí a bohužel se stalo, že mě tak nějak každá další informace spíš odrazuje.
A když přijde na přetřes víra v boha vždycky si vzpomenu na knížku Job od R. A. Heinleina.

27 Deniska Deniska | Web | 4. prosince 2010 v 14:14 | Reagovat

(tohle je můj 2. komentář za dnešek u tebe:)) Jsem silný ateista a takový ten člověk, co nevěří jen tak něčemu. Náboženství mi nevadí, ale spousta věcí je přehnaných. V tomhle směru sdílím názory s Georgem Carlinem(pokud znáš) :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama